King's Valley II: The Seal of El Giza is een platform/puzzel computerspel. Het spel werd ontwikkeld en uitgegeven in 1988 door de Japanse computerspellenfabrikant Konami voor de MSX computer als vervolg op King's Valley. Het spel is geschikt voor de MSX 1 en MSX 2 computers. De MSX 2 versie werd alleen uitgebracht in Japan. De MSX 2 versie was hetzelfde spel, met kleine verschillen zoals de muziek en sommige items in een andere kleur.
Het spel bestaat uit zes verschillende piramides met elk tien levels. Het doel van het spel is diamanten verzamelen en hierbij diverse mummies en monsters uit de weg gaan. Met items als houwelen en drilboren moet een ideale pad bedacht worden waarbij alle diamanten gepakt worden en men bij de uitgang terechtkomt.
Bediening toetsenbord:
Pijltjes links en rechts: Lopen
Pijltjes boven en beneden: Klimmen/zakken op de ladder
Spatie toets: Springen*
Alle diamanten (soulstones) moeten gepakt worden om de deur naar het volgend level te kunnen openen.
*indien de speler een zwaard of boemerang vast heeft word deze gegooid. Indien de speler gereedschap (houweel, boormachine of hamer) vast heeft wordt deze geactiveerd (mits dit mogelijk is).
De mummies:
- witte mummie: kan alleen lopen (vanaf level 1)
- gele mummie: kan ook trap lopen (vanaf level 3)
Andere vijanden:
- springende sfinx, kan ook trap lopen (vanaf level 5)
- rollend rotsblok (vanaf level 6) waar je op kan staan mits deze stil ligt
Wapens:
- zwaard (vanaf level 1)
- boemerang (vanaf level 3)
Gereedschap:
- boormachine: Om door 2 lagen te boren (vanaf level 1)
- houweel: Om door 2 lagen te hakken (vanaf level 1)
- hamer: Om door 1 laag te slaan (vanaf level 4)
- schop: om door 1 laag te graven (vanaf level 5)
Verder zijn er ook deuren:
In level 2 zijn 2 deuren waarvan de draairichting mee beweegt zodra je daar doorheen loopt.
In level 3 krijg je een deur waarbij de draairichting hetzelfde blijft (herkenbaar aan een andere kleur)
Verder komen er "vallen" zoals een geel gekleurde ladder(vanaf level 9) (na de 2e keer gebruikt te hebben verdwijnt deze) en vloeren die na 2 keer belopen verdwijnen (vanaf level 7). Verder zijn er ook nog muren die vanzelf verschijnen door voorbij een bepaalde plek te lopen (vanaf level 3).
Sommige levels bestaan uit meerdere schermen.
Druk eerst op [F1] om het spel op pauze te zetten en daarna op [F2] om de map te bekijken. Met [F5] kan je het spel beïndigen indien je vast loopt.
KLIK HIER om het spel te starten.
Het spel bestaat uit zes verschillende piramides met elk tien levels. Het doel van het spel is diamanten verzamelen en hierbij diverse mummies en monsters uit de weg gaan. Met items als houwelen en drilboren moet een ideale pad bedacht worden waarbij alle diamanten gepakt worden en men bij de uitgang terechtkomt.
Bediening toetsenbord:
Pijltjes links en rechts: Lopen
Pijltjes boven en beneden: Klimmen/zakken op de ladder
Spatie toets: Springen*
Alle diamanten (soulstones) moeten gepakt worden om de deur naar het volgend level te kunnen openen.
*indien de speler een zwaard of boemerang vast heeft word deze gegooid. Indien de speler gereedschap (houweel, boormachine of hamer) vast heeft wordt deze geactiveerd (mits dit mogelijk is).
De mummies:
- witte mummie: kan alleen lopen (vanaf level 1)
- gele mummie: kan ook trap lopen (vanaf level 3)
Andere vijanden:
- springende sfinx, kan ook trap lopen (vanaf level 5)
- rollend rotsblok (vanaf level 6) waar je op kan staan mits deze stil ligt
Wapens:
- zwaard (vanaf level 1)
- boemerang (vanaf level 3)
Gereedschap:
- boormachine: Om door 2 lagen te boren (vanaf level 1)
- houweel: Om door 2 lagen te hakken (vanaf level 1)
- hamer: Om door 1 laag te slaan (vanaf level 4)
- schop: om door 1 laag te graven (vanaf level 5)
Verder zijn er ook deuren:
In level 2 zijn 2 deuren waarvan de draairichting mee beweegt zodra je daar doorheen loopt.
In level 3 krijg je een deur waarbij de draairichting hetzelfde blijft (herkenbaar aan een andere kleur)
Verder komen er "vallen" zoals een geel gekleurde ladder(vanaf level 9) (na de 2e keer gebruikt te hebben verdwijnt deze) en vloeren die na 2 keer belopen verdwijnen (vanaf level 7). Verder zijn er ook nog muren die vanzelf verschijnen door voorbij een bepaalde plek te lopen (vanaf level 3).
Sommige levels bestaan uit meerdere schermen.
Druk eerst op [F1] om het spel op pauze te zetten en daarna op [F2] om de map te bekijken. Met [F5] kan je het spel beïndigen indien je vast loopt.
KLIK HIER om het spel te starten.
Laatst bewerkt: