Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Om die reden hoop ik ook dat het met een sisser af loopt.En als wij al oorlog zouden krijgen met Poetin, is het beter om niet ook met China in oorlog te zijn, want dan hebben we 2 grootmachten tegen ons kleine Europe.
Helaas komen er altijd wel rotte appels mee, maar ik ben persoonlijk van mening dat mensen die de oorlog of andere ellende ontvluchten (de goedwillende) wel opgevangen dienen te worden. Ook ben ik het er mee eens dat er een betere screening mag komen.hier in belgie zijn op 3 weken tijd 3 aankomende aanslagen verijdeld,de laatste waren tjechenen 20 a 25 jaar oud?
Oekraïne is wel onze "achtertuin" in Europa. En Poetin zal niet zomaar stoppen als hij Oekraïne makkelijk in zijn handen weet te krijgen. In 2014 is hij al begonnen met de Krim. Daar heeft hij relatief weinig weerstand bij gehad. Dat het nu andere koek is (Rusland zij in eerste instantie in 3 dagen tijd Kiev in gaan nemen) is een strijd waarin de Oekraïners zowel voor hun eigen vrijheid als voor onze vrijheid vechten, gesteund door o.a. de NAVO.want oekraine is ook geen navo land.
Ik ben het wel met je eens, maar ik vind dat het v.w.b. bepaalde zaken te ver gaat en tegen afspraken in.Oekraïne is wel onze "achtertuin" in Europa.
Volgens mij was dat de raadgevende referendum voor het associatieverdrag, inmiddels al weer een paar jaar geleden. Oekraïne heeft veel corruptie gekend, maar volgens mij zijn ze inmiddels aan de juiste weg aan het timmeren. Als ik zie hoe ze zich nu daar tegen de Russen proberen te verweren dan krijgen ze van mij wel de gun factor, maar dat is dan mijn persoonlijke mening.De Nederlanders hadden hier tegen gestemd in het referendum.
Klopt, en toen voldeden ze ook absoluut nog niet aan de eisen.Heeft in 2008 een aanvraag Navo gedaan.
Dat is wel een punt. Maar het is wel een ingewikkeld punt. Een stukje leesvoer:Het gaat tegen de afspraken tussen Reagon en Gorbatsjow in dat de Navo niet naar het oosten uitgebreid gaat worden.
Dat is eigenlijk het grote bezwaar. Ook is er tijdens de oorlog een hoop corruptie aan het licht gekomen, en gelijk actie ondernomen. Als er een wil is kan er een hoop. Ik ben benieuwd of het daar uiteindelijk goed zal gaan.De Oekraine is ondanks alles nog steeds het meest corrupte land van Europa
Klopt, maar het was heel duidelijk, er was ook een "inlegvelletje" wat zou zorgen dat een EU lidmaatschap tegen gehouden zou worden, met dat velletje heeft Rutte zijn achterste geveegd.Volgens mij was dat de raadgevende referendum voor het associatieverdrag, inmiddels al weer een paar jaar geleden.
Echter in een documentaire is uitgekomen dat het geen kwestie was aan toegeven van eisen van de VS maar feitelijk door met name toedoen van Rusland, dat dit voorstel er kwam en dat begon met eisen van terugtrekking van die raketten van de VS.De volgende dag, zondag 28 oktober, bleek een keerpunt in de crisis, toen Radio-Moskou bekendmaakte dat de Sovjet-Unie gevolg zou geven aan de eisen van de VS en de schepen rechtsomkeert zouden maken.
Deze concessie volgde op een intensieve briefwisseling tussen de Russische leider Chroesjtsjov en Kennedy, waarin niet alleen tot ontmanteling van de raketbases werd besloten, maar ook tot terugtrekking door de Verenigde Staten van de op de Sovjet-Unie gerichte Jupiter-raketten in Italië en Turkije. Tevens werd besloten dat de Verenigde Staten de territoriale integriteit van Cuba zouden respecteren, hetgeen Kennedy later van conservatieve zijde zeer kwalijk werd genomen. Om de publieke schade voor Kennedy beperkt te houden stemde Chroesjtsjov ermee in de terugtrekking van Amerikaanse raketten uit Turkije en Italië niet openbaar te maken. Daardoor leek het of de Russen een nederlaag hadden geleden. De positie van Castro werd versterkt door de crisis: de VS zou geen invasie meer sturen.
Wat dan? Het enige wat ik tot nu toe gehoord heb is dat ze verraders (waaronder ook militairen) gevonden en te pakken genomen hebben, die dus gegevens aan Rusland doorgaven. Dat valt in mijn optiek niet zozeer onder corruptie.Ook is er tijdens de oorlog een hoop corruptie aan het licht gekomen, en gelijk actie ondernomen.
Inderdaad. Maar er staat mij bij dat er meerdere zaken waren, maar daar kom ik nog op terug.Ik denk dat jij doelt op wat ik noemde, het jatten van het leger en doorverkopen van legermaterialen.
Dat klopt, daar worstelen ze al lang mee. Maar eigenlijk kon er pas echt mee begonnen worden nadat de oude politiek daar verdwenen was en dat is eigenlijk pas sinds 2014. Het gaat alleen wat langzaam. Ik zeg ook nergens dat ze het niet bestrijden willen, dat willen ze al langer en is me bekend. Ik zeg alleen maar dat het niet lukt of bij lange na niet genoeg. Het zal echt meer tijd nodig hebben omdat het te diep geworteld zit.Dit artikel uit 2007 geeft wel aan dat Oekraine al lang worstelt met corruptie en de aanpak daarvan:
Daar ben ik het wel mee eens, echter dan zouden dat soort landen ook geen kandidaat moeten kunnen worden, hetgeen ze dus wel met de Oekraïene gedaan hebben, weliswaar als gebaar van steun, maar ik blijf het onterecht vinden, met name t.o.v. andere landen die graag willen.Het vetorecht zou eigenlijk aangepast moeten worden zodat deze vervalt zodra een land aanwijsbaar teveel corruptie en dictatuur heeft.
Ook bij die operatie werd er blijkbaar nogal eens wat geklierd door Rusland.Rusland hielp mee tegen IS
Ja klopt in het deel van Syrië waar ze Assad steunden tegen de rebellen. Misschien ook wel in het IS deel maar in elk geval is er een paar keer sprake geweest van toch min of meer samenwerking, je kunt ook niet verwachten dat het in 1x geheel optimaal zal zijn. En van de Russen wordt dat bericht, maar geheid dat de Ammi's ook wel wat uitgedaagd hebben maar daar zul je nooit wat over horen uiteraard. Of pas weer over vele jaren zoals normaal.geklierd door Rusland.