• Welkom op dit forum. Log in om deze melding te laten verdwijnen. Nog geen account? Registreer dan gratis.

Voordelen van een account:
    - lees en plaats forumberichten
    - lees en plaats sociale berichten
    - krijg toegang tot alle WMSX spellen
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-stappen-verificatie in.

paling roken

flauwepeer

Administrator
Hoe stop je met palingroken?

paling.jpg

Sexbierum, 2 november 2016

Sietse Vliegen, een voormalige palingroker doet uit de doeken hoe hij zijn verslaving heeft weten te stoppen.
Sietse: "Ik rookte soms meer dan 12 palingen per dag, erg ongezond dus. Gelukkig heb ik, onder andere dankzij mijn huisarts, mijn verslaving overwonnen.
Vooral de eerste 2 weken waren een ramp. Als ik dan over de markt liep en de geur van een rokende paling rook kreeg ik gelijk weer trek.
Gelukkig kon ik terug grijpen op alternatieven zoals shag en sigaretten. Je moet toch iets?"

Tijdens zijn verhaal stond Sietse zo nu en dan nog wel te trillen.
Sietse: "Na ruim 30 jaar paling roken moet je niet denken dat je na een kleine 5 weken al helemaal makkelijk zonder kan.
Maar ik merk wel dat het steeds beter gaat. Het belangrijkste is om bezig te blijven, afleiding hebben.
Die afleiding heb ik voornamelijk door bezig te zijn met mijn nieuwe hobby."

Sietse neemt ons mee naar zijn schuur om zijn hobby te laten zijn. Daar aangekomen zien we een enorme hoeveelheid met opgeblazen boterhamzakjes liggen.

Sietse: "Ik verzamel lucht van over de hele wereld. In verband met mijn verslaving vermijd ik uiteraard wel palinglucht.
Dit zakje bevat bijvoorbeeld lucht uit Babylonienbroek. Dat zakje daarnaast heeft de zeldzame lucht van
Taumatawhakatangihangakoauauotamateaturipukakapikimaungahoronukupokaiwhenuakitanatahu, Nieuw Zeeland.
Die stapel met zakjes daar heb ik allemaal dubbel.
Deze verzamelijk kost mij wel een hoop tijd, maar ik heb de laatste 3 weken geen paling meer aangeraakt".

Back
Bovenaan