Onder andere Phillips, Samsung, Panasonic en LG (en ongetwijfeld ook andere merken) zijn inmiddels al weer een paar jaar bezig met het tonen van reclame in het menu van de tv. Het vervelende hierbij is dat je eerst moet betalen voor de aanschaf van een tv, vervolgens de voorwaarden die te lang zijn om uitgebreid door te lezen moet accepteren om de smartfuncties te gebruiken en door het accepteren toestemming geeft voor het tonen van die reclame. De tv kan hierdoor het kijkgedrag monitoren en deze gegevens online versturen zodat reclame op maat kan worden getoond.
Dutch Cowboys heeft in hun artikel van 25 januari 2007 al uitgebreid beschreven hoe dit verdienmodel tot stand is gekomen, en ook op Tweakers.net geeft een artikel met reacties aan dat niet iedereen hier even blij mee is.
Op klachtenkompas staat onder andere deze klacht, en het Samsungforum heeft zijn eigen topic over dit probleem.
Dit bericht van 30 mei 2016 geeft aan dat reclame in het menu zelfs al langer bestaat.
Ben je van plan om een nieuwe tv aan te schaffen? Dan kan het raadzaam zijn om te onderzoeken of je daar ook gratis reclame bij gaat krijgen.
Dutch Cowboys heeft in hun artikel van 25 januari 2007 al uitgebreid beschreven hoe dit verdienmodel tot stand is gekomen, en ook op Tweakers.net geeft een artikel met reacties aan dat niet iedereen hier even blij mee is.
Op klachtenkompas staat onder andere deze klacht, en het Samsungforum heeft zijn eigen topic over dit probleem.
Dit bericht van 30 mei 2016 geeft aan dat reclame in het menu zelfs al langer bestaat.
Ben je van plan om een nieuwe tv aan te schaffen? Dan kan het raadzaam zijn om te onderzoeken of je daar ook gratis reclame bij gaat krijgen.
Laatst bewerkt: