• Welkom op dit forum. Log in om deze melding te laten verdwijnen. Nog geen account? Registreer dan gratis.

Voordelen van een account:
    - lees en plaats forumberichten
    - lees en plaats sociale berichten
    - krijg toegang tot alle WMSX spellen
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-stappen-verificatie in.

responsive kolommen

Tis nu eenmaal de content niet voor op een mobieltje.
Op mijn mobiel word het inderdaad wel geschaald, alleen worden alle buttons dan zo klein dat het lastig is om de gewenste link te herkennen en aan te tikken. Voor op de desktop is het verder een handige site met nagenoeg alle belangrijke/interessante links onder handbereik.
Wat eventueel nog een optie zou zijn is de code <div style="overflow-x:auto;"> waarmee je een rij kan scrollen zonder de lay-out aan te tasten. Maar dat kan een hoop werk zijn om dat in alle rijen toe te passen. Misschien een leuke code om in een toekomstige project toe te passen?

Ik weet niet wat je bedoeld met een rij scrollen zonder de lay-out aan te tasten. En zoveel werk is dat niet hij hoeft maar in 1 class erbij.
Ik ben er nog aan het werken overigens, wat je nu ziet is niet het eindresultaat, maar een tussenstap.

Een voorbeeld met een tabel:

Op die manier kan je meerdere rijen onder elkaar plaatsen die op hun beurt weer onafhankelijk van de rest van de pagina te scrollen zijn.

Ok, echter ik hou het even voor gezien - ffe uitgecodeerd zeg maar.
Vandaag nog een probleem ofgelost dat de header in 4K en eventueel hoger niet goed schaalde. En een vies probleempje op tablets opgelost. Op bv ipad ziet het er nu ook gelikt uit. Ja beetje zoomen als je wat wil, maar het ziet er nu goed uit en dus een leuke aanvulling zo.

Dan is het handig om, als je weer verder gaat coderen, een back-up te hebben van hoe het nu is. Mocht er dan daarna iets fout gaan kan je altijd weer terug.
Dank voor de tip, maar das wel een heel overbodige - je wil niet weten hoeveel backups ik heb van wat ik keerpunten noem, gaande van op usbstick, externe schijf, de cloud tot nas en lokaal :)

Zelf maak ik ook graag back-ups als ik iets aan het veranderen ben. Een enkele keer vergeet ik dat echter, en juist dan gaat er iets fout :xfbiggrin:

Nog eens even naar de content gekeken; een paar maanden geleden heb ik "gesnoeid"; het beste van wat daar af viel maar eens teruggeplaatst. 3 horizontale regels erbij in de eerste sectie en 5 regels erbij in het winkelcentrum. Dat was het dan voorlopig op de gebruikelijke kleinigheden na.

Ik zie dat jij het nieuwe X logo (voorheen Twitter) ook al hebt doorgevoerd. Of had je dat al zo staan?

Dan houdt jij het dus goed up tot date 👍
Je weet zelf, dat hoort erbij. :) Ben trouwens blij dat het klaar is voor mn vakantie begint a.s. maandag. Had het jammer gevonden om het in die dagen eraan te besteden, dan kom je ook niet uitgerust terug op je werk want ja, wat stress is er altijd wel als je met zoiets bezig bent.

Je weet zelf, dat hoort erbij.
Klopt, maar ik kom er niet altijd aan toe (de combi tijd en zin wil er wel eens bij inschieten). Verder heeft deze forumsoftware nog steeds het Twitter vogeltje als icoon om topics op X te delen.
Edit: even gecheckt of er al weer een update voor de forumsoftware is, maar die is nog niet beschikbaar.
Schermafdruk van 2023-08-17 22-40-38.png

Juist, onderhoud van wat jij doet verschilt nogal van een reguliere website. Soms is het makkelijker en soms is het zeer veel complexer (of niet soms?)

Een volledig zelfgemaakte site (dus zelf alle codes typen) geeft wel meer vrijheid om alles geheel naar wens te maken/bij te werken. In het geval van de forumsoftware blijf je afhankelijk van eventuele updates, al ken er handmatig ook veel aangepast worden.
Zelf heb ik aan de standaard forumsoftware de nodige eigen aanpassingen aangebracht (bijvoorbeeld het MF loge wat na het scrollen in beeld komt en als menu-button dient).

Back
Bovenaan