• Welkom op dit forum. Log in om deze melding te laten verdwijnen. Nog geen account? Registreer dan gratis.

Voordelen van een account:
    - lees en plaats forumberichten
    - lees en plaats sociale berichten
    - krijg toegang tot alle WMSX spellen
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-stappen-verificatie in.

Spammers loggen in op bestaande accounts

Master

Administrator
Medewerker
Op meerdere fora heb ik inmiddels gelezen dat bestaande accounts worden overgenomen door spammers (bijvoorbeeld voor het aanmoedigen van het gebruik van bitcoins).
Velen gebruiken voor meerdere sites dezelfde gebruikersnamen en wachtwoorden. Zodra 1 site wordt gehackt waarbij deze gegevens buit worden gemaakt zal een spammer hiermee op meerdere sites in kunnen loggen. Vermoedelijk word er dan een script gebruikt om op meerdere sites automatisch in te loggen.
De site haveibeenpwned.com heeft inmiddels 12 miljard gegevens van buitgemaakte accountgegevens. Op deze site kan je jouw emailadres of telefoonnummer invoeren om te zien of deze in een buitgemaakte bestand is aangetroffen. Bij twijfel is het raadzaam om jouw wachtwoord te veranderen (ook belangrijk bij accounts bij webshops) en/of een twee-stappen-verificatie in te stellen. Hiermee krijg je eens per 30 dagen een code via jouw email waarmee je per apparaat moet bevestigen dat het apparaat veilig is. Elke smartphone, laptop of desktop stuurt namelijk een unieke "vingerafdruk" mee waardoor het apparaat word herkent. Zowel het wijzigen van het wachtwoord als het instellen van een twee-stappen-verificatie kan via Wachtwoord en beveiliging in jouw account.

Ja als ik mij uitlog op google of gmail en log me weer in dan krijg ik een code toegestuurd op mijn smartphone, en als je die code niet hebt ontvangen geraak je er zelf niet meer in
dus voor velen onmogelijk om er in te geraken, als ik mijn ww wijzig moet ik eerst 3 correcte antwoorden geven op de 3 vragen en dan pas kan ik mijn ww wijzigen.
ik vermoed dan ook dat mijn google account goed beveiligd is?

Jij hebt dan ook een twee-stappen-verificatie (wachtwoord en een extra code om te bevestigen dat jij het bent).

Ik heb er tot nu toe 1 gehad, en daar heb ik via het adminpaneel het 2 staps verificatie bij ingesteld. Dat account kan dus alleen online komen via een extra code die per email word verstuurd.

Nee ik heb hier er nog geen last van gehad, wel phisingsmails en dit elke dag minstens 20 per dag? je hebt dit gewonnen of er staat een verzending klaar?
in mijn gmail email is er geen manier omdat te vermijden Master ?

Ik neem aan dat jij die phishingmails in jouw gmail account binnen krijgt pinokkio, en wat bedoel jij met "er staat een verzending klaar"? Dit topic gaat namelijk over spammers die accounts overnemen op fora doordat hun gebruikersnamen en wachtwoorden zijn gelekt door een datalek.

ja die krijg ik toe in mijn spammap maar verwijder die direct,en wat betreft die verzending er staat zogezegd een pakje klaar terwijl ik niets heb besteld?

Back
Bovenaan